Vitt & Brett med Jani Pesonen (Kuronen) OFFICAL

Mats Mörby i Lidköping

Publicerad 2022-06-27 09:23:00 i Allmänt,

Min vän Mats har hamnat i ett problem med kommunen.
Handläggarna hävdar att han missköter sin diabetes, kol
samt astma och har vänt på dygnet pga hans containerletning och
nu fruktar han att kommunen ska via domstol tvinga honom
att flytta till ett gruppboende när hans mamma går bort vilket han motsätter sig.
 
Mats nämnde ett liknande fall till mig i lördags när en tjej efter ett domstolsbeslut
tvingades flytta till ett gruppboende men lyckades häva de beslutet med hjälp
av en advokat.
 
Nu är Mats på jakt efter en hyreslägenhet i Göteborg dit hans fflickvän
redan har lyckats flytta och hon säger sig få mycket bättre hjälp där
än vad hon fick på gruppboendet i Lidköping. Fortsättning följer...
 
Mats har hållt på med sina containrar i årtionden där han letar pant och olika
saker och ting som folk har slängt. Han har bla hittar datorer och stereoförstärkare
som har fungerat felfritt så man undrar vad folk håller på med men...
Sen anses han vara stämplad som ett äckel av folk i Lidköping...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en kille i mina bästa år som tycker om det mesta som gör livet glatt! Musik, datorer, media, vänner, krogliv samt ishockey!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela