Vitt & Brett med Jani Pesonen (Kuronen) OFFICAL

Fyllehistoria 3

Publicerad 2022-06-07 16:26:41 i Allmänt,

Jag satt och drack i Studentradion Faluns lokaler när larmet
(blinkande lampor) plötsligt gick och jag förstod inte att man
ska trycka på en knapp innan man kan öppna dörren, gå ut och dra
passerkortet för att "köpa" sig ytterliggare tid.
 
Så jag ringde en klasskamrat rejält dragen och sa att jag inte
kommer ut ur radiostudion. Hur brukar Du göra då? frågade han.
Inte vet jag sa jag på fyllan!
Jo, jag sitter här och dricker sa jag till kamraten innan jag försökte
bryta upp dörren. Vi pratades vid i ca 30 minuter innan han på nytt frågade:
Hur brukar Du göra för att komma ut ur radiostudion?
Ja, jag brukar trycka på en vit knapp svarade jag.
Tryck på den knappen då sa han vilket jag gjorde och när jag efter
möda och besvär öppnade dörren så stod Securitas utanför.
Dom i sin tur fick hjälpa mig ut ur lokalerna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en kille i mina bästa år som tycker om det mesta som gör livet glatt! Musik, datorer, media, vänner, krogliv samt ishockey!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela